Klient

 

Rejestracja nowego klienta


Obsługę klienta ubiegającego się o dodatek mieszkaniowy należy zacząć od wprowadzenia podstawowych danych. Rejestracja (założenie kartoteki) poprzedza rejestrację pozostałych dokumentów, takich jak wniosek, decyzja.


Dodanie nowego klienta jest dostępne z listy wnioskodawców. Wybierz z menu Osoby->Wnioskodawcy.


Menu Osoby->Wnioskodawcy



Pojawi się ekran z listą klientów.


Lista wnioskodawców



Aby dodać nowego klienta wybierz akcję Dodaj wnioskodawcę.


Pojawi się ekran, gdzie należy wypełnić dane klienta.


Formatka wnioskodawcy



Pola oznaczone kolorem muszą być wypełnione.


Dane takie jak ulica, miejscowość, gmina należy wybrać ze słownika (w przypadku gdy nie występuje na liście ulica, miejscowość, gmina – proszę postępować tak samo jak przy edycji danych instytucji).


Do danego klienta można przypisać także Zarządcę, ten jednak musi zostać wcześniej zarejestrowany w systemie.


Dalej można wypełnić dane dotyczące rachunku bankowego.


Formatka danych o koncie



Nr rachunku jest sprawdzany pod kątem poprawności. Jeżeli numer konta jest niepoprawny to przy próbie zapisu danych pojawi się komunikat:


Komunikat błędu danych w koncie



Klient może mieć również indywidualny nr konta u Zarządcy, jednak ta opcja jest dostępna dopiero po przypisaniu Zarządcy do klienta.


Na samym dole ekranu można opcjonalnie wypełnić dane osoby upoważnionej przez klienta do odbioru dodatku mieszkaniowego.


Formatka -dane osoby upoważnionej



Po wypełnieniu danych kliknij Zapisz.


Po zapisaniu klient pojawi się na liście wnioskodawców.


Lista wnioskodawców



 

Wyszukiwanie klienta


W systemie dostępne jest szybkie wyszukiwanie klienta. Po wejściu w listę klientów po prawej stronie ekranu widoczna jest tabelka służąca do wyszukania osoby po konkretnej danej.


Formatka wyszukiwania klientów



Wyszukiwać można po dowolnej informacji lub łącząc kilka informacji. W przypadku wyszukiwania np. po nazwisku nie jest konieczne wpisywanie pełnego nazwiska. Można wpisać kilka pierwszych liter nazwiska i po tej sekwencji zostaną wyszukani klienci.


Po wypełnieniu pól do wyszukania kliknij Wyszukaj lub wciśnij Enter.


 

Edycja danych klienta


Edycja danych służy do korygowania danych osobowych klienta i do zmian dotyczących adresu.


Aby edytować dane klienta najpierw trzeba wejść w jego kartotekę, czyli przy nazwisku kliknąć na symbol ołówka (Edytuj).


Formatka lista wnioskodawców



Po wejściu w kartotekę klienta pojawi się ekran z jego danymi, a po prawej stronie w dostępnym akcjach kliknij Edycja danych.


Formatka wjścia do edycji danych klienta



W edycji danych klienta poszczególne pola są udostępnione do edycji tak jak przy rejestracji klienta.


Po dokonaniu ewentualnych zmian kliknij Zapisz.


Spis treści      Początek strony      Dalej